Adidas vertoont geen tekenen van vertraging

Het is niet controversieel te zeggen Adidas is eigenaar van de eerste plaats in termen van "cool sneakers 'in 2016. Ze hebben Yeezys, NMD, een gastheer van ontwerper samenwerkingen van Raf Simons naar Rick Owens White Bergbeklimmen, en een stal van heruitgegeven klassieke silhouetten heeft fris gevoel weer. Ze zijn er in geslaagd om een ​​beroep op de smaak van de mode insiders en koel tieners zowel-die is niet eenvoudig om te doen. En er is bewijs Hun schoeisel-lead inspanningen werken. Adidas maakte $ 877.600.000 in de Verenigde Staten tijdens Q1 2016, en eindigde op $ 4800000000000 wereldwijd.

Adidas Honey midden Dames Trainers Bloemen Blauw/Roze

Nike, aan de andere kant had een Q1 een omzet van $ 3740000000000 in de VS dit jaar. (Derhalve wereldwijd maakte meer dan $ 9000000000000 in het eerste kwartaal.) In het geval dat er enige twijfel over, de Swoosh rustige regeert stateside (in 2013 was deze sector goed voor 59% van de sportschoenen marktaandeel in Noord-Amerika). Adidas zou moeten maken veel terrein (en verkopen veel meer dan alleen maar beperkte oplage kicks) te sluiten in op de eerste plaats deed, maar er is vooruitgang geboekt.


In feite, Adidas en Under Armour-het bedrijf heeft doorgegeven Adidas de nummer twee plek achter Nike in Noord-Amerikaanse verkoop slechts load jaar zijn klaar om een ​​serieuze run (no pun intended) bij Nike te maken. Maar snelle opkomst et al verloor onlangs stoom na de verwachte groei niet aan de verwachtingen te voldoen. Toch accor ding Forbes, schoeisel verkoop de Baltimore-based merk groeide van $ 239.000.000 in 2012 tot maar liefst $ 1000000000000 in 2016, maar de 60% daling van de koers van het aandeel de deur opengelaten voor Adidas om de nummer twee plek achter Nike in te herwinnen de grote oorlogen sportkleding.


Dit succes komt in de handen van een toename van 60% van de omzet voor Adidas Originals en Adidas Running schoenen, die is zinvol als u klaar bent beschouwen de hyped-up NMD is het hart van de oorspronkelijke lijn en de waanzinnig populaire Ultra Boost is de feesttent product van Adidas Running. Dus beleggers voelen de effecten, als een jaar geleden, Adidas aandelenkoersen waren rond de $ 90 / aandeel, terwijl vandaag de dag ze zijn dicht bij de $ 150 Het is onmogelijk om het halo-effect deed limited-edition producten zoals Yeezy Verhoogt hebben op Adidas de grotere verkoopcijfers berekenen. Maar het feit van de zaak is het merk met de drie strepen blijft voor het blussen van hoogwaardige producten heeft buzz te genereren, terwijl Under Armour en Nike zijn stevig (en begrijpelijk) gewijd aan de sportieve prestaties voordat er iets anders.


Maar hier is het onderliggende waarheid: Air Jordan retro stijlen blijven om uit te verkopen met regelmaat, zeker, maar geen atleet in de hele wereld, zelfs niet LeBron of Steph Curry, elk van de sneakers splat worden naar verwachting rond de $ 150 miljoen aan totale omzet maken dit jaar -Zelfs dichtbij komen in termen van het genereren van de hype heeft Michael Jordan sneakers, omringd in zijn hoogtijdagen. In de huidige markt, zijn er gewoon veel te veel opties om uit te kiezen, en met meer toegang tot atleten door middel van sociale media, hun persoonlijke stijl van de rechter lijkt net zo belangrijk als de schoenen die ze dragen op te zijn geworden. En dat is precies de markt Adidas is de verkoop aan. Of Adidas kon een dag inhalen Nike's Noord-Amerikaanse marktaandeel van alleen de tijd zal het leren, maar zoals Adidas ooit zei, alles is mogelijk.

Posted by admin